Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Oppussing av toalettrom] Hvilken type tapet og/eller maling?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-07-21, 14:52   #1
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

[Oppussing av toalettrom] Hvilken type tapet og/eller maling?

Vi har et toalettrom som trenger oppussing. Ingen ting har vært gjort siden 1978, så det trengs virkelig 🤪

På veggene er det huntonitplater (?) med tapet (vinyl?), golvet har sånn «strø»belegg som jeg ikke vet hva heter.

Golvet er greit, vi har en rest med laminat »liksomflis» som er helt ok til den ca 1,5 kvm. Det er mørk grått med litt lysere sjatteringer.

Men så er det veggene da…
Jeg har dratt av det øverste laget av tapeten og skrapet av nesten alt at papir- og limrester. Noen steder er det veldig vanskelig å få av alt,men det må vel være helt slett før vi kan sette opp ny tapet.

Hva slags type tapet bør vi ha? Vinyl?

Fra før var det et stormønstret ganske mørkt tapet, og jeg tror ikke det er aktuelt med ensfarga lyse vegger i hvertfall.

På den ene kortveggen er det et lite vindu, toalettet står under. Døra dekker nesten hele bredden til motsatt kortvegg. En langvegg er «hel», på den andre henger vasken, helt mot døra.

Men skal vi gå for ferdig tapet med mønster og farger eller tapetsere og male?

Tips til fine tapeter eller fin malingsfarge til et lite toalettrom på 1,5 kvm?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:49.