Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Wolt og Foodora. Arbeidsforhold og klage

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-09-21, 10:35   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Wolt og Foodora. Arbeidsforhold og klage

Jeg er egentlig veldig glad i take-away. Jeg er glad i god mat, men synes ofte at det er behageligere å spise den hjemme enn å gå på restaurant. Så jeg har begynt å bruke, i hvert fall litt, Foodora og Wolt. Med litt varierende samvittighet fordi jeg ikke helt forstår at de kan lønne greit og ha gode nok arbeidsforhold med de prisene de tar. Og så har jeg hørt litt ymse uten egentlig å vite veldig mye.

I helgen skulle vi ha en middag der vi fikk levert under en tredel av det vi skulle ha. Det hele var ubehagelig og dumt, jeg oppdaget det allerede da budet leverte, for det var helt klart at det vi hadde bestilt ikke fikk plass i den posen jeg fikk, men han sa at han ikke hadde fått mer og jeg kunne ikke forsinke ham mere. Etter epostutvekslinger med Wolt (som oppførte seg utmerket og har gitt oss alle pengene tilbake) og restauranten (som kanskje ikke var like høflige), så er saken forsåvidt ferdig. Men jeg har litt vondt i samvittigheten min.

Jeg mener jo at jeg har rett til å klage. Jeg har bestilt mat til 1000 kr og får noe av deg jeg trengte minst, og bare for 300 kr. Samtidig så ser jeg for meg underbetalt og overarbeidet bud, som har misset på en henting og som så får en klage på seg.

Men, vet noen mer konkret om arbeidsforhold? Og skal jeg bare slutte å bruke disse tjenestene?

I dette tilfellet prøvde jeg faktisk å ta kontakt med restauranten på forhånd fordi jeg helst ville hente selv. Men det var ikke mulig å komme gjennom på telefon og det var ingen annen mulighet enn å bruke Wolt, så vidt jeg kunne se.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.