Bukser til høye tenåringer
Begge ungene mine er blitt noen lange slamper. Begge foretrekker baggy bukser, utfordringen er finne noen som har lange nok ben uten at de svømmer i dem.
Eldste (gutt, 191 cm høy, tynn, med lange ben) driver fortsatt å finner stilen sin. Han handler litt på Junkyard og Carlings, men bortsett fra Cargo-pants med strikk nederst blir mange av buksene som er lange nok i bena skikkelig telt på ham, fordi han er så tynn. Han er ikke veldig glad i å shoppe, så jeg prøver å peke ham litt i riktig retning av hvilke butikker han burde handle i. De kompisene han har som er gode på mote er 10 til 15 cm kortere enn ham.
Yngste (jente, 176 cm høy) har en klar formening om hvilke klær hun liker, og har ikke noe i mot å shoppe, men hun blir veldig sliten av for mye mennesker, så også hun trenger å pekes i riktig retning. Hun har former, samtidig som hun er veldig smal i livet. Bukser fra H&M blir for korte i bena, og hun har ikke funnet noe hun liker på Carlings. Hun har ett par jeans fra Weekday som sitter pent, og har lange nok ben og en bukse fra Gina Tricot som også sitter pent og er lang nok. Ellers er det en utfordring at mange av buksene som sitter pent på henne er alt for korte i bena.
Hadde de kunnet brukt en hel dag på shopping hadde det ikke vært noe problem, men eldste gidder ikke og yngste har lyst, men blir sliten etter å ha vært innom en, maks to, butikker. Så da prøver jeg å bistå litt med hjelp til å finne merker/butikker.

|