|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sommerferien 2022: Norgesferie igjen? I så fall: hvor skal ferden gå?Innser at Hiawatas konfirmasjonsgave nok blir 18-årsgave, og at vi mest sannsynlig heller ikke i sommer får reist til Asia. Så jeg har behov for å parallellplanlegge en ny Norgesferie. Både for opparbeide egen entusiasme og for greie å engasjere resten av familien.
I fjor kjørte vi til Stavanger via Rjukan, Haukeli og Energihotellet, og hjem via kysten og opp Oslofjorden. + på denne turen var Rjukan, Energihotellet, Preikestolen, Lindesnes og Helleren. - var lange og kronglete kjørestrekk, litt lite å finne på i Stavanger. Året før kjørte vi til Ålesund via Rondane og ned igjen over Geiranger og Stryn. + Turen opp til Rondane i nydelig vær, flotte stoppesteder underveis, moskussafari, Trollstigen (hvertfall for de 2/3 av familien som lo av den siste 1/3 som skrek hele veien), Lepsøya, Snøskavlene på gamle Strynefjell. - Litt vanskelig vær i Ålesund som gjorde sightseeing litt meh, litt lange kjørestrekk uten alt for mye å se på veien hjem. Så hvor skal vi til sommeren? Jeg lurer litt på Trondheim, men hva gjør vi i såfall underveis? Hvilken rute tar vi? Et alternativ er Ålesundtraktene igjen, der er jeg relativt godt kjent og jeg vet om flere ting vi kan finne på. Kanskje ta turen opp til Molde. Innspill? Andre steder vi heller skal legge turen?
|
|
|