Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Har du lykkes med å krympe et strikket plagg med vilje?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-21, 12:51   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Har du lykkes med å krympe et strikket plagg med vilje?

Ja. Nei. Joda.

Jeg har strikket genser til mannen min til jul, Ankerstrøye myboyfriends size fra PetitKnit.

Mannen min kjøper stort sett størrelse L, av og til størrelse M, i butikkene. Da jeg startet strikke sjekket jeg brystmålet hans og det var 107. PetitKnit sin oppskrift anbefaler størrelse L til menn med brystmål på 101 til 107. Jeg konkluderte med at XL var heeelt uaktuelt, og har strikket den i L.

Jeg har brukt originalgarnet, Per Gynt, og strikkefastheten min har vært helt perfekt. Alle mål på genseren er helt riktige i forhold til oppskriften.

Men den stakkars mannen min svømmer jo i den ferdige genseren, i en sånn grad at den ikke kan brukes.

Så hva gjør jeg nå? Neste gang skal jeg sjekke alle målene oppgitt for ferdig plagg mot plagg han har i skapet, men det er for sent denne gangen.

Vi kan gi den til broren hans som er høyere og bredere, og så kan jeg strikke en annen genser til mannen min? Eller jeg kan prøve med litt kontrollert (?) krymping i tørketrommelen?

Hva ville FP gjort?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.