Sv: Kan man våge å planlegge utenlandsferie i sommer?
Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.
Ikke i mitt hode.
Min største bekymring er forresten verken korona eller regler, men at det aktuelle landets helsevesen ikke har kapasitet til oss dersom det skulle skje noe.
Dette. Selv om man er frisk og rask i utgangspunktet, kan det skje at man må på sykehus dit man kommer og da er det ikke greit å møte på et helsevesen som kneler.
Dessuten risikerer man at ferien blir noe ganske annet enn man ønsker - en ting er karantenerisikoen, men det er sikkert mange steder rundt om i verden der Covid19 har påvirket samfunnet i stor grad slik at det er begrenset med tilbud om aktiviteter og bespisning ift ellers. Bruker man en stor sum penger på en ferie på et annet kontinent er det bo kjekt å kunne gjøre det man vil når man vil og være et sted der det er hyggelig å være.
Jeg orker derfor ikke bestille utenlandsferie og glede meg til noe som kanskje ikke blir og inntar derfor en vente-og-se modus. Kanskje blir det rett og slett Norgesferie i år også. Griner ikke av den grunn, de to foregående årene har vi hatt superkjekke ferier i hhv Sør-Norge og Nord-Norge. Litt all slags vær så klart, men likevel så fine ferier at alle mine voksne barn fortsatt vil være med mamma på ferie