Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

15-åring på fest og uenige foreldre?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-08-07, 19:29   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

15-åring på fest og uenige foreldre?

En venninne av meg har fått et problem som jeg vil si til dere. Jeg håper dere har gode tips å komme med som de kloke damer og menn dere er.

Hun har en sønn på 15 år. Gutten er en fin gutt. Har aldri vært noe tull med ham. Nå har de naboer. Disse naboene har to sønner. En sønn på 15 år, som er bestekamerat til min venninnes sønn, og en sønn som er så stor at han kjører bil.

Nå i helga var foreldrene til alle disse gutta bortreist. De to yngste hadde noen venner på besøk (de er en sammensveiset vennegjeng) hos min venninne. Storebror i nabohuset skulle se til disse. Så får min venninne høre at hennes mann og foreldrene (som er naboer) til 15-åringens kamerat har gitt 15-åringene tillatelse til å dra på fest i nabokommunen noen mil unna. Det er aldersgrense på 15 år der. De serverer alkohol der, men alle får farge på båndet rundt håndleddet ut i fra om de er over eller under 18 år. Av den grunn mener foreldrene og mannen til min venninne at det er helt greit at storebror til naboen kjører 15- åringene dit på fest.

Min venninne mener at dette er ikke greit. Hun blir irritert. Hun prøver å argumentere overfor sine naboer (som er foreldre til den andre 15- åringen)at hun syns ikke at sønnene skal utsettes for dette når de er så unge. Festen varte til kl. 0100. Hun møter null forståelse og de ler det bort med at vi har da vært unge vi og. Mannen hennes er helt enig med dem. Nå står hun der alene og misliker dette sterkt. Hva gjør man?

Må også nevnes at hun også er bekymret for dersom noe hadde skjedd og de var langt borte. Jeg vil tro at barnevernet hadde kommet inn i bildet dersom foreldrene ikke var hjemme.

Hva syns dere min venninne skulle gjøre? Hun sier at det nytter ikke å snakke med sønnen. Faren støtter ham og moren er teit som ikke er enig med faren. Naboene møter hun ingen forståelse hos.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:25.