Sv: Kombinert vaskmaskin og tørketrommel
Jeg har litt mer positiv erfaring da!
Jeg ville kanskje muligens også foretrukket begge deler, men selv om jeg bor i stort hus var det av bekkengrunner nødvendig å ha plass til vask/tørk og stellebord på et lite rom. Jeg kjøpte derfor kombinertmaskin i nov 2004, og er fornøyd med det.
Den har ulempene nevnt over ift kapasitetsforskjeller og at begge er vekke ved reparasjon. I tillegg er de rimelige/normalprisede modellene som regel dårlige, og jeg kjenner igjen erfaringene over. Både fra venner og fra maskinen i utleieleiligheten, som kostet halvparten av min og er halvparten så god.
Men jeg kan jo fortelle om min maskin "AEG Lavamat turbo 16810 update", eneste lenken jeg finner i farten er http://www1.uk.shopping.com/xPF-Aeg-LAV16810
Den tar 7 kg vask og 5 kg tørk, det har jeg gitt blaffen i og ikke hatt problemer med, den tørker det den vasker i 95% av tilfellene. Den har vært til to reparasjoner, som begge var min feil, med ting mistet ned under trommelen.
Blir jeg spurt om hva som var beste kjøp til babyen i nyfødttiden svarer jeg ofte "vaskemaskinen, lammeskinn og bodyer med T-åpning".
Maskinen kostet minst det samme som en god vaskemaskin og en god trommel til sammen, men jeg la benkeplate over og fikk et praktisk stellebord i rett høyde, og strategisk plassert...
Jeg var enormt takknemlig for å kunne sette på en vask når jeg la meg, og velge at den skulle være ferdig tørket også når jeg sto opp, i stedet for å måtte hive det over i tørketrommel etterpå. Det samme når jeg skulle ut og trille, handle etc. (NB mange velger å ikke gå ut når vaskemaskin, oppvaskmaskin etc står på). Så jeg synes jeg sparer inn ulempen ved å ikke kunne ha vask og tørk samtidig, men selvsagt er det innimellom en situasjon hvor det er upraktisk.
Så mitt råd; velger dere en kombinert er det like greit å velge en dyr en, og ihvertfall ikke en italiensk - se på AEG eller et annet tysk merke.
|