Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-22, 23:02   #11
løve70
Enda en som trener

løve70 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nye vaner kan bremse klimakrisen: greier du det?

Nei, dette vil nok vanskelig være oppnåelig for meg uten å gjøre store endringer på hvordan vi lever.

Eat a largely plant-based diet, with healthy portions and no waste
Vi spiser helt klart mer kjøtt/fisk enn vegetar. Har blitt flinkere til å redusere matsvinn da.

Buy no more than three new items of clothing per year
Jeg har virkelig redusert klesshoppingen de siste årene, men bare joggesko/strømper utgjør mer enn 3...Og undertøy må jo jevnlig skiftes ut... Hadde det vært 10 hadde det kanskje vært mulig.

Keep electrical products for at least seven years
Bortsett fra mobil og pc, tror jeg denne er helt overkommelig.

Take no more than one short haul flight every three years and one long haul flight every eight years
Dette var ikke engang mulig å overholde i covid perioden. Jeg er nok også en som hadde følt for å flytte sørover dersom jeg ikke skulle kunne reist til hytta i Spania jevnlig.

Get rid of personal motor vehicles if you can – and if not keep hold of your existing vehicle for longer
Kan ikke se for meg at vi hadde klart oss med færre biler enn vi har i dag (to biler på 3 voksne). Den ene er elbil da og ingen av dem er nye akkurat. I sommerhalvåret bruker jeg elsykkelen så mye jeg kan.

Make at least one life shift to nudge the system, like moving to a green energy, insulating your home or changing pension supplies.
Huset vårt er godt isolert. Vet at LøveMannen ser på mulighetene for å bruke solceller.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:18.