Sv: Gruffetråden #11
Mer enn gruff, men:
Jeg syns denne nyhetssaken er så skrekkelig:
https://akersposten.no/nyheter/seks-...dstokt/19.8184
Jeg fikk sjokkerte øyenvitnebeskrivelser da dette skjedde, det var virkelig et voldsorgie, der ungdom oppsøkte en samling av ungdommer på Tåsen i Oslo, angrep ekstremt voldelig og i store horder, typ omringet en ungdom om gangen og banket ham helseløs og bevisstløs, jagde undgommer og dro med med seg og banket dem opp, og løp ut i gatene i området og banket om ungdommer de fant. Mens de ropte at de skulle "ta sossene!". 
Jeg syns denne beskrivelsen var spesielt hjerteskjærende - denne gutten har ikke anmeldt forholdet, og man vet ikke skadeomfanget. Tenk så redd han må ha vært! 
Sitat:
Ti minutter senere løp guttene etter en ny gutt.
Mens han klamret seg til en lyktestolpe, ble han slått og sparket minst 50 ganger, både mot kroppen og hodet. Retten presiserer at det dreier seg om kraftige og målrettede slag og spark. Gutten gjorde ikke motstand, men forsøkte å holde seg fast til lyktestolpen og/eller beskytte hodet og ansikt mot volden han ble utsatt for.
– Fra første slag varer hendelsen i minst 51 sekunder, og er filmet av et vitne, samt av den ene tiltalte. Basert på videoene ser det ut til å være minst 10 aktive deltakere i voldsutøvelsen. Videoene viser at fornærmede utsettes for vold, deretter at den ene tiltalte gjennomsøker lommene hans, både i jakken og buksene, før fornærmede igjen blir slått og sparket, skriver retten i dommen.
Fornærmede har ikke meldt saken til politiet, og er ikke identifisert, tross iherdige forsøk fra politiets side. Skadeomfanget er det derfor ikke mulig å si noe om. Det er av samme grunn heller ikke meldt om stjålne gjenstander.
Og med tanke på at det blir oppslag i nasjonale nyhetssendinger hver gang noen blir slått ned på Ågotsnes eller hvorsomhelst, så syns jeg det er veldig merkelig at en så stor og omfattende hendelse omtrent ikke er omtalt, hverken da det skjedde? Dette er da ikke hverdagskost i Oslo heller?! Jeg har bare sett det i denne lokalavisen.