Sv: Forskningsrådet og Ola Borten Moe
Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.
Til forskjell fra universiteter og høyskoler hvor det er faste ansatte som har en betydelig fast andel forskning inkludert i stillingen (evig under press, men likevel), og som derfor ikke absolutt må søke om prosjektmidler, men som selvsagt gjør det for å få større prosjekter gjort og for å kunne hyre in doktorgradsstipendiater og postdoktorer som medforskere på prosjektene.
Dette er jo et sidespor, men det at sektoren selv ikke greier å TELLE folkene, gjør alt av diskusjoner til et mareritt. Dette sitatet
Opprinnelig lagt inn av sitat
Det brukes mange ulike tall i debatten om midlertidighet i akademia. Det ville være fint man kunne bli enige om hva som inkluderes blant midlertidige. Spesielt er det viktig å få omforente tall som sier hvor mange det er i stillingskategorien «faste midlertidige»
hentet herfra sier vel sitt.
Nå er jo ikke dette hovedpoenget i denne tråden, så jeg skal la det ligge. Men jeg blir så opprørt over de arbeidsforholdene som enkeltpersoner får at jeg bare skjærer tenner i ren frustrasjon.