Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?
Mitt svar: Ja. Jeg har av diverse grunner hatt andre ting å tenke på, så er nok ikke så på samfunnsdebatten som jeg har vært tidligere. De miljøene jeg personlig ferdes i har heller ikke noen element av hets i seg, så jeg er nok i en "boble".
Hva med deg?
Jeg har fått meg meg at det har vært ganske "harde fronter" i forhold til transpersoner, men jeg oppfatter de utfordringene (som jeg kjenner til) mer som en kollisjon mellom en idealistisk tilnærming enn en praktisk heller enn at man er uenige "i bunn" (Jeg tenker på hvem som skal vurdere hvilken medisinsk hjelp transpersoner skal få. Mange som representerer transpersoner ønsker at de skal få hjelp uavhengig av hvor de bor. Som utflyttet fra Nord-Norge, men med mor igjen der, kan jeg bare rapportere tilbake at helsetilbudet i Nord-Norge ER dårligere for ALLE. Det er realiteten. Skrev det i parantes, så spent på om det blir en diskusjon om dette heller enn om det jeg lurte på )