Sv: Er du overrasket over hatet/hetset i forhold til Pride?
Nå har jeg tastatur, så da kan jeg si litt mer om det som ligger meg veldig på hjertet. Jeg synes det er fryktelig trist og veldig skremmende. Jeg er veldig, veldig lei meg og opprørt over transdebatten, som noen stedet får handle om at transkvinner skal konkurrere (og utkonkurrere) kvinnelige idrettsutøvere, og tilrane seg plass i damegarderoben der de kan traumatisere uskyldige kvinner. Jeg er skikkelig sjokkert over dette, jeg kjenner mange i denne gruppen, og de er noe av det mest sårbare jeg vet om, så jeg blir skikkelig lei meg og trist og taler roma midt i mot så ofte jeg kan her.
i dag leste jeg kommentarfeltet på FB under en sak i lokalavisen der vi har sommerhus, hvor noen politikere har foreslått et regnbuefarget gangfelt i byen. Kommentarene under den artikkelen var så grusomme at jeg begynte å grine. Tenk at det finnes så slemme og reaksjonære mennesker som ikke engang skammer seg over fordømmelsene sine? 
Debatten opp mot Pride og hendelsene etterpå har berøvet meg for enda fler illusjoner. Hvorfor i all verden være slemme mot noen som overhodet ikke skader noen?
Det er som yngste her sier - hvis du er imot homofilt ekteskap, så er det jo bare droppe å gifte seg med en av samme kjønn. Det er så enkelt som at alle skal få elske den de vil.
Og at ungdomsleiren er avlyst, er supertrist. 
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|