Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Utfordringer med middagsplanleggingen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-08-22, 19:59   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Utfordringer med middagsplanleggingen

Jeg har i en årrekke hatt et kosthold med mye grønnsaker og fisk. Jeg spiser svært sjelden kjøtt annet enn kylling, og jeg spiser lite brød og pasta.

Nå må en annen i husstanden leve på en diett som utelukker alt som inneholder fisk, laktose og løk (også alt som inneholder løkpulver).

Jeg kjenner at dette er i ferd med å ta ifra meg noe av hyggen med maten. Vi har store utfordringer med å finne aktuelle middagsretter som begge kan spise. Jeg nekter å avstå fra å spise fisk, så det blir en del dager vi må lage flere middagsvarianter, men det er jo hyggelig å nyte felles middag, da.

Vi trenger sårt tips til mat som kan fungere for oss begge. Laktose er det ikke noe problem å unngå, der finnes det jo erstatninger, verre er det med all form for løk, synes jeg. Finnes det goder alternativer til krydderier som kan ersttatte løk i supper for eksempel?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.