Sv: Kleskode og hygienekrav fra skole
Jeg har ikke barn i denne aldersgruppen enda, og uttaler meg derfor på grunnlag av venninners utsagn og det jeg leser i media. Skrivet det pekes til i vgartikkelen er kanskje en litt klønete vei å gå. Jeg synes kanskje den forsøker å berøre de virkelige utfordringene på en noe slørete måte. Dusjingen forstod jeg ikke helt, kan ikke huske å ha lest at det er et stort problem med uhygeniske ungdommer?
Men motepress, kroppsideal og sexualisering er tanker jeg får på netthinnen når vi diskuterer dette temaet. Ungdoms hverdag har forandret seg svært mye på det område de siste åra, og her tror jeg det virkelig er viktig at noen voksne tør og trå inn som gode rollemodeller. Tydelige voksne som tør å sette grenser. Særlig på vegne av de ungdommene som ikke klarer det selv.
Vi foreldre har også et stort ansvar her, sammen med skolen. Om et slikt skriv er veien å gå tror jeg neppe. Men at dette er en sunn debatt, som bør og må tas er jeg ikke i tvil om. Vil gjerne dele denne artikkelen med dere også:
http://www.bt.no/lokalt/bergen/article393563.ece
Sitat:
- Helsesystrene rapporterer om ei veldig endring berre dei fem siste åra. Mange av jentene byrjar kroppshysteriet allereie i 9-årsalderen, og det tek heilt av når dei kjem på ungdomsskulen.
Queenbees
- Hovudtendensen er at jentene blir meir og meir like. Klede, hår og kroppsfasong er nesten identisk, særleg på ungdomsskulejentene, seier Børsheim.
Ungdomsskulen er perioden som forskaren har funne ut at kles- og kroppshysteriet er verst.
- I denne perioden er jentene på sitt aller mest sårbare og usikre, og det verste dei kan tenkje seg er å skilje seg ut. Jentene samanliknar seg helst med jenter på eigen alder, seier Børsheim.
- Jentene blir styrt av nokre «queenbees». Desse set standarden for korleis ein skal sjå ut, forklarer Børsheim.
Sitat:
Ikkje alle jenter oppsøkjer helsesystrene på skulane. Men blant dei som gjer det, er det svært mange som slit med fokus på kropp.
- Opp mot halvparten av desse jentene har det ein kallar kroppsbilete-forstyrring. Fokuset på utsjånad blir sjukleg, og opptek det meste av tida, forklarer Børsheim.
- Det å vere flink på skulen betyr ikkje noko lenger, så lenge ein er «beautiful». Enkelte kan stå opp tre timar før skuletid for å sminka seg. Og førebileta er langt frå idrettskjendisar og andre sunne idol.
- Paris Hilton er den store heltinna, og det står ikkje på bling-bling og djupe utringingar, seier Børsheim.
|