Sv: Såpekassetråden #4
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Så jeg synes det er litt pussig ja, i akkurat en slik tråd, å minne folk på at det de ranter om ikke er så viktig. Det er jo nettopp det tråden er til for, er det ikke?
Jeg vet ikke hva Polyanna tenkte på da hun startet sin første såpekassetråd. Men det er da nærmest ingen tråder på FP hvor man ikke kan forvente at folk som er uenige i det du skriver, skal holde kjeft?
Hvis jeg syns det er helt forkastelig at folk putter opp 7-armet lysestake (som vel er et jødisk symbol) i forbindelse med jul, og i tillegg klager over at det er unødig strømbruk som jeg indirekte må betale for gjennom strømstøtten, så skal jo ikke det hindre deg eller andre i å si at du er uenig, og at du kanskje til og med liker lys i vinduene, og at du gir deg vel blaffen i at det i utgangspunktet er en jødisk tradisjon?
Jeg opplevde at det var nettopp det Input i utgangspunktet gjorde, da hun skrev at hun "synes det er uproblematisk at andre gjør det", altså bruke julegenser. Det var utgangspunktet hennes. Hun sa ikke at det ikke var viktig eller at andre ikke kunne skrive det. Hun sa at hun var uenig.
Så utviklet tråden seg. Og om man vil, så kan man gjerne si at det var Input som hadde en rant om hvor lite viktig en julegenser er i den store sammenhengen. Dette, My, kommenterte du med "Åh! Klassikeren! ". Var du sarkastisk her? Mener du at hun ikke kan rante om faktisk viktige ting? Mener du at tråden kun kan være for uviktige ting? Må man flytte "viktig" rant til andre tråder? Hvem skal bestemme og være ordstyrer over hva som er lite nok viktig til å kunne rantes over i denne tråden?
Jeg merker det blir fryktelig vanskelig å få oversikt over hvordan i alle dager - og ikke minst hvor - man skal kunne rante. 
oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
|