Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2022

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-22, 12:11   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2022

Jeg har laget julebrød, brune pinner, vepsebol og karameller så langt. Og pepperkakedeig, som fortsatt venter på å bli til pepperkaker. Det er ikke så mye mer jeg skal bake, men skal bake fine rundstykker og eltefritt grovbrød til frokostene, og et par kakeslag til, dvs risboller (ungenes jobb), karamellspon og marsipan. Har også begynt å kjøpe inn litt av julematen, av de "obligatoriske" varene som må kjøpes på Bondens marked (mens de fortsatt har igjen). Mangler fortsatt litt der, skal ha potetlefse, røykelaks og noen oster i alle fall. Den julematen som kjøpes i vanlig matbutikk tar vi når det nærmer seg litt mer.

Begynner å nærme seg at jeg har kjøpt inn nok til å fylle julestrømpene til ungene også. De får stort sett bare godteri, men det er fast at de alltid får en juletrepynt, og kakao til frokosten i en eller annen form, bombe eller på pinne. Kakobombe og årets juletrepynt har jeg kjøpt, og en god del av godteriet. Blir gjerne en blanding av noe som er litt ekstra fint og eksklusivt, noe som er litt morsomt og fjasete, og noe som er veldig julepreget (f.eks skumnisse, polkastang og sjokoladenisser er standard). Plukker litt nå og litt da, etter hvert som jeg kommer over noe som er gøy. I år er jeg spesielt fornøyd med at jeg har funnet dem noe så barnslig som hver sin Marvel Pez-dispenser, hhv Black Panther, Thor og Iron Man. Det viktigste som gjenstår er vel å faktisk finne julestrømpene ... Det var bare en av tre som lå i boksen med julegreier hvor de skal ligge. Mistenker at de to andre fortsatt ligger et sted slengt på rommene til eierne, siden jula i fjor.

Sist redigert av My : 13-12-22 kl 12:56.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.