Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-22, 14:00   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?

Nei, kan ikke si det, jeg har alltid sørget for å i alle fall være ferdig med det som er viktig, det som må på plass som "definerer" jula for oss. Prioriterer derfor det viktigste (gaver, juletre, julemat, overfladisk vasking av de mest brukte arealene, og noen ytterst få kakeslag), først, slik at det er på plass, og deretter fyller jeg på med det som gjør jula litt ekstra hyggelig, men ikke er helt nødvendig. Som rengjøring på steder hvor vi ikke oppholder oss så mye, tømme alt skittentøyet, baking/laging av noen kakesorter eller konfekter som er gode, men ikke obligatoriske, etc. Som regel har jeg begynt i god nok tid (ofte takket være juletrådene her, som dukker opp og setter meg i gang før jeg har begynt å tenke på det selv) til at jeg har unngått stress på slutten, og det har vært rom for at noe uforutsett skal kunne dukke opp. Det hjelper også at mesteparten av gavene jeg har ansvar for må være ferdig innkjøpt og innpakket i løpet av de første to ukene i desember, siden jeg da bytter gave med alle i min familie. Det blir gjerne litt stress for å komme i mål til det, men samtidig så frigjør det tid på slutten.

Men jeg har vært heldig også, slik at det aldri har skjedd noe dramatisk i tiden før jul som har hindret meg i å få alt ferdig, som sykdom, dødsfall i familien, husbrann, barnefødsel, ulykker, samlivsbrudd eller annet. Så jeg vet ikke hvor grensa faktisk går, for hvor det ikke lenger er gjort nok til at det føles som jul.

Sist redigert av My : 21-12-22 kl 14:09.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.