|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#11 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Har du noengang ikke blitt klar til jul?Nei, kan ikke si det, jeg har alltid sørget for å i alle fall være ferdig med det som er viktig, det som må på plass som "definerer" jula for oss. Prioriterer derfor det viktigste (gaver, juletre, julemat, overfladisk vasking av de mest brukte arealene, og noen ytterst få kakeslag), først, slik at det er på plass, og deretter fyller jeg på med det som gjør jula litt ekstra hyggelig, men ikke er helt nødvendig. Som rengjøring på steder hvor vi ikke oppholder oss så mye, tømme alt skittentøyet, baking/laging av noen kakesorter eller konfekter som er gode, men ikke obligatoriske, etc. Som regel har jeg begynt i god nok tid (ofte takket være juletrådene her, som dukker opp og setter meg i gang før jeg har begynt å tenke på det selv) til at jeg har unngått stress på slutten, og det har vært rom for at noe uforutsett skal kunne dukke opp. Det hjelper også at mesteparten av gavene jeg har ansvar for må være ferdig innkjøpt og innpakket i løpet av de første to ukene i desember, siden jeg da bytter gave med alle i min familie. Det blir gjerne litt stress for å komme i mål til det, men samtidig så frigjør det tid på slutten.
µ 05 07 07 Sist redigert av My : 21-12-22 kl 14:09. |
![]() |
![]() |
|
|