Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Leie ut hytta - hva må man tenke på?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-23, 12:12   #21
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leie ut hytta - hva må man tenke på?

Leier ikke ut selv, men en slektning som leier ut et gammelt lite hus i huttiheia på Airbnb sier at det er lurt å tenke over om man vil sette begrensninger på hvor kort/lenge man vil leie ut. Om man åpner for å leie ut over bare en natt så får man gjerne andre typer gjester (og som kanskje ikke bryr seg så tungt om å rydde/vaske/ta vare på ting) enn om man setter en minimumsbegrensning på 2-3 netter. Han når forøvrig «voksne tyskere»-segmentet veldig godt gjennom Airbnb, og har grei inntekt på det, men bruker også en god del tid på følge opp både hus og gjester. De leier inn vaskehjelp ved utsjekk, og har det bakt inn i prisen. Om du ikke har båt og båtplass, men om plassen likevel er attraktiv for folk som liker fiske og kan leie sånt andre steder, så er de visst veldig opptatt av å ha tilgang til fryser. (Han og kona snakker flytende tysk og det tror jeg er nyttig for både de og gjestene.)

En av hyttenaboene våre leier også ut gjennom Airbnb, og der vasker gjestene selv, og det er tilsynelatende fri tilgang for gjestene til alt av utstyr på hytta (inkludert mye dyrt vinter- og vannsportutstyr). Han sier at det alltid er godt vasket og at ingenting blir borte/ødelagt, men når jeg ser på hvordan det av og til ser ut utenfor der så lurer jeg på om han kanskje legger lista litt lavere enn meg …

Jeg tror du bør alliere deg med noen som kan innom og sjekke status ganske jevnlig? Og dersom det oppstår situasjoner? Det blir jo mye pes for deg også om gjester kommer til noe som ikke er som forventet?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.