Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skytingen Oslo 2022 og Mehl

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-23, 14:13   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skytingen Oslo 2022 og Mehl

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Et sånt raseri og engasjement på skeives vegne savner jeg. I stedet har man en masse folk som "stiller spørsmål" om pride, og skjuler fordommene sine mot at det er jo for å beskytte barna.

Helt enig. I alt du skriver egentlig, men særlig det siste.

Selv merker jeg at jeg bare får mer og mer ubehag knyttet til alt dette, på en måte som er vanskelig å beskrive. Nesten alltid omtaler jeg min tidligere samboer gjennom tre år som "ei jeg bodde (i kollektiv) med da jeg var ung", fremfor å være tydelig på at hun faktisk var kjæresten min fire år, fordi jeg frykter negative konsekvenser, ikke orker å "komme ut av skapet hele tiden" og ikke orker å bli seksualisert på den måten bifile kvinner gjør. I tillegg er jeg redd for å bidra til legitimeringen av tanker om at "det er bare en fase". Jeg kjente at jeg kviet meg, mer enn før, for å ta på meg regnbuearmbånd i år. Og er glad for at vi har en etasje under oss, så slipper jeg i det minste å være redd for at balkongflagget skal bli tent på, revet ned eller ødelagt.

Det er 20 år siden jeg ble sammen med min eks-samboer i år, og jeg ser at unge i likekjønnede parforhold beskriver det samme som jeg opplevde da. De blir spyttet på, snakket til/kjeftet på på gata, de blir utsatt for vold og hets, de er redde for å vise kjærlighet åpent og de synes det er ubehagelig å måtte "stå frem" i alle sosiale settinger fordi hetero = default fortsatt. Det er lett å tenke at skeive har fått frihet og nå er alt bra, men det er så langt fra sannheten.

Også blir jeg skikkelig, skikkelig sint av "jeg vil være nøytral"-tanker. Det finnes ikke en nøytral side i spørsmål som dette. Og skolen er ikke nøytral - heldigvis!

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.