Sv: Bør Erna gå av eller sitte som leder av Høyre?
Ja, jeg mener at hun bør gå av. Jeg stemmer ikke høyre, men svaret mitt hadde blitt det samme uansett hvilken politiker det gjaldt.
Hun har hatt en plikt til å undersøke i en lang periode der hun var statsminister. Den plikten har hun helt udiskutabelt brutt, uavhengig av om hun har blitt løyet for. Det er helt klart at det har vært vanskeligere for henne i og med at Sindre Finnes bevisst har unndratt informasjon, men i prinsippet kunne hun ha forespurt en liste over alle transaksjoner han har foretatt i løpet av en gitt periode (feks hver 6 mnd) , og dermed hatt kontroll. Da ville hun også ha oppdaget at han hadde løyet ganske kjapt vil jeg tro.
Som menneske er det lett å føle med henne. Det er en utrolig kjip situasjon å stå i når man blir bedratt av en av sine nærmeste. Jeg skjønner likevel ikke at det brukes mer energi på å anklage ham og kaste ham under bussen, enn å diskutere hvilket ansvar hun faktisk ikke har overholdt når det gjelder henne. Jeg skjønner at hun gjør det altså, men jeg synes hun får love å bruke uforholdsmessig mye plass på det i mediene.