Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tak og lister i samme eller liknende farge som vegg

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-24, 13:47   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.984
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Tak og lister i samme eller liknende farge som vegg

Vi holder på å male huset innvendig og jeg lurer litt på om jeg skal velge flere rom med takfarge og listefarge annet enn klassisk hvit.

Neste rom for tur er Minsten sitt rom. Det er veldig lite (6,5m²) og han var valgt seg fargen Optimistic green (fra Flügger). Den er ganske lik Jotuns nye Pistachio, men kanskje litt sterkere. Jeg lurer på om jeg skal male taket også i samme farge eller en ton-i-ton grønnfarge. Kanskje også listene? Og da kommer spørsmålet; hva gjør man med døren? Og maler man kun bladet som vender inn mot rommet, mens kanten er i fargen som døren har utenfor? Utenfor er gangen i Jotuns Alladin og tak, lister og dører i klassisk hvit. Underetasjen har ganske lav takhøyde (2.20 eller 2.30m), hvis det har noe å si ift farge i tak. Vinduet vender mot nord og har overbygg over seg, så ikke vanvittig mye naturlig lys.

Er det noen rom dere ikke vil anbefale farge i tak? Bør man gå for lik farge som vegg, ton-i-ton eller bryte?

Er det grunner til at man ikke burde male tak og lister I annet enn klassisk hvit? Kjipt hvis man vil skifte tilbake? Jeg har byttet fra bomull til klassisk hvit på de to rommene som er ferdige nå, og måtte vel male 3 strøk (i hvert fall i det laaaaange taket i gangen).


Jeg ble så inspirert av en venninne i går, og hvor hjemmet er malt i mange fine farger; både kontrasterende og ton-i-ton. Jeg har nok gått for en langt mer ton-i-ton palett, men er veldig, veldig glad i farger så kanskje jeg skal bryte mer? Det er en mulighet for at vi skal flytte på oss, så kanskje det bør hensyntas ift et evt salg?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no