Sv: Unngår helsepersonell å vaksinere barna sine? Spørris
Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.
Nei, og grunnen til at det ikke er nødvendig er jo fordi *alle andre* gjør det. Problemet er når en viss andel ikke ser det som nødvendig så får vi disse sykdommene tilbake, slik som i England nå, og det er faktisk ikke spesielt hyggelig. Ikke bare fordi det ikke er praktisk.
Hvilke av sykdommene det vaksineres mot nå anser du som helt ufarlige?
Selvfølgelig er det hverken praktisk eller hyggelig at disse sykdommene kommer tilbake, overhode ikke. Men det er ikke farlig å få røde hunder eller kusma i Norge. Da er vel risikoen for at man skal reagere på vaksine mye høyere .... ser du hva jeg mener? Det er selvfølgelig mange andre grunner til at man kan velge å vaksinere men hvis noen velger det fordi man ikke ønsker at barna sine skal være syke (er det en vanlig argumentasjon?) så synes jeg det er mildt sagt pussig ....
Hvorfor vaksinerte du? Vi skal som sagt ikke lenger tilbake en til vår generasjon (regner med at du er født på 70 tallet) da vi hadde alle disse sykdommene, det var helt vanlig og var bare en "barnesykdom". Nå er alt "farlig" utenom vannkopper det der ønsker de også å vaksinere og regner med at det er mer samfunnsøkonomisk å vaskinere en å la være.
Igjen - jeg er ikke motstander av vaksine men jeg må si jeg synes det er et tynt grunnlag å vaksinere fordi man ikke ønsker å se barna sine syke av det man selv kaller en ufarlig sykdom.
|