Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Spørsmål om kontrastfarge på hus

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-25, 10:35   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spørsmål om kontrastfarge på hus

Vi holder på å male huset i brunsvart.

Huset vårt har veldig mange nye vinduer. De bestilte vi i klassisk hvit. Innvendig er alle gamle vinduer (fabrikkmalt i bomull) også malt i klassisk hvit. Tanken var å gjøre det samme utvendig.

Jeg har fundert litt på dette, for ytterdøren er svært vanskelig å male. Utformingen er spesiell, og det vil være vanskelig å komme til overalt med maling. Jeg er også usikker på om den trengs å males, det er mulig det holder å vaske den. Men den er altså i bomull.

Jeg lurer derfor på om det går an å beholde dør og noen av vinduene i bomull, mens de nye er i klassisk hvit.

Det er ikke sånn at vinduene står hulter til bulter sånn fargemessig, det er som dette:

-Stor langvegg mot nabo: To gamle vinduer i bomull.
-Endevegg: Ett gammelt vindu i bomull.
-Langvegg pluss et utbygg, begge vender mot hagen og terrassen vår: Kun nye vinduer og terrassedør, alt i klassisk hvit.
-Langvegg mot gata: Her er hovedproblemet. I første etasje er det to gamle vinduer og ytterdør i bomull, mens i andre etasje er det to nye vinduer i klassisk hvit. De er store og står inntil hverandre.

Vil dette se helt corny ut, eller vil man ikke legge merke til det?
Jeg har lite lyst å male de nye vinduene. De gamle trenger kanskje også bare en vask, men som sagt var den opprinnelige tanken å male alt det gamle.

Vi skal ikke male vinduslistene hvite, de skal være i brunsvart. Men selve vinduet (altså ikke glasset) skal males (evt vaskes…)

Sist redigert av Hyacinth : 20-08-25 kl 10:43.
Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:48.