Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongefamiliens voldelige realityshow

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-02-26, 16:32   #11
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongefamiliens voldelige realityshow

Jeg må applaudere deg for å svare så rolig, Gaia. Det er imponerende.

Det sagt, så vil alle normale foreldre piske seg selv og lete etter feil hos seg selv, om de får unger som på et eller annet vis ikke passer inn i normalen. Hvis ungen blir skolevegrer - burde man ha pushet mer for å få ungen på skolen? Mindre? Hva hvis ungen sliter med å komme inn i arbeidslivet. Skulle man pushet mer på lekser og gode karakterer? Mindre? Hva hvis ungen har blitt tjukk. Skulle man vært flinkere med middagsmaten? Holdt mer igjen på lørdagsgodteriet? Vært mer ute i skog og mark? Og hva hvis man etter årevis med tunge tider oppdager at ungen bør utredes? At ungen har en underliggende diagnose? Hvor mye skal man da piske seg selv for å ikke ha forstått dette tidligere?

Man pisker seg selv fordi det ikke er en fasit. Man pisker seg selv fordi det er ungen din. Ikke fordi man har gjort noe mer feil i oppveksten enn det andre foreldre med mer "perfekte" unger har. Vi kan bare leve livet i én rett tidslinje. Når du ser hvordan ungen ble som voksen, så har du en slags fasit, men den fasiten har du etter oppveksten. Du vet ikke hva som var utløsende for at ungen din ble som han eller hun ble.

Og så blir jeg minnet om novellen jeg skrev om her på FP for over ti år siden.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:21.