Sv: Sommeren 2026
Ingenting som er spikret her enda, men min søster og jeg har løse planer om en roadtrip nordover, til dit vi bodde da vi var barn (lite sted i Troms). Med detours og overnatting på veien, sannsynligvis ei uke til sammen. Ikke bestemt når det blir enda, men trolig i juni. Må koordineres med at jeg skal ha noe feltarbeid i starten av juni, i tillegg til at vi skal til Stockholm noen dager, i forbindelse med at yngstejenta er ferdig på vgs og har "utspring"/markering av Studenten den 5.juni.
Vi har ellers en vennefamilie i Sveits som vi ofte har feriert sammen med, sommerferien er da vi har anledning til å møtes, og de har kontaktet oss med spørsmål om hva vi tenker i år. Sist vi møttes, for to år siden, ferierte vi sammen på nordkysten av Spania, men i år har de sagt at de ønsker å komme til Norge. Vi har heller ikke spikret noen konkrete datoer med dem, men deres mulighet begrenser seg til juli. Så vi har ikke tenkt til å bestille noe til utlandet, vi tar det litt som det kommer. Kjenner jeg oss (og sveitserne) rett, blir det noen fjellturer eller andre former for friluftsliv, men det kommer litt an på været også. Ene datteren deres (16) krever sykling på ett eller annet tidspunkt, har de sagt, ut over det er de åpne for det meste.
Ungene, som begynner å bli ganske voksne (de to yngste blir ferdig på vgs i vår), skal trolig ha sommerjobber her hjemme deler av sommeren, men det er fortsatt usikkert når, så vi vet ikke om de skal feriere sammen med oss eller ikke. Eldste har bestilt tur til Japan i to uker, sammen med ei venninne, rett etter eksamen i juni, og skal sikkert jobbe resten. Yngstejenta får visstnok besøk av et par venninner fra Sverige i slutten av juli eller begynnelsen av august, og de planlegger da å dra til svigers, gården og bygda hvor mannen er vokst opp (ønske fra venninnene som vil se Geiranger, og gå på fjellturer i området der, og spise jordbær fra gården, som de har hørt så mye om). I midten av august drar vi trolig tilbake til Stockholm, for å hjelpe jentungen med å flytte.
Med andre ord: Veldig mye som er usikkert enda.
Sist redigert av My : 13-03-26 kl 16:16.
|