Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tips til husfarge?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-26, 01:02   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Tips til husfarge?

Vi må bytte farge på huset. Det skjer ikke i år, men antakelig neste år. Huset er hvitt, og det er vel den eneste fargen det ikke kan være. Nedenfor oss så har vi en trafikkert vei, som gjør at huset blir ordentlig skittent. Izzi-mannen vasket det grundig i fjor, og nå er det like ille. Jeg vet selvsagt at det ikke blir mindre skitt selv om vi maler en annen farge, men langt mer fornøyelig og mindre irriterende å ikke se det Så derfor ønsker vi en husfarge som er mer tilgivende for veistøv og vegetasjon, for det kommer mye grønske på gelender også.

Huset er fra 1987, og arkitekttegnet med endel annerledes vindusløsninger. Vestvendt og over tre etasjer. Nytt tilbygg i betong og spileverk (carport).

Jeg kunne gjerne tenkt meg en mørk tone, men vet at det ikke er så smart for kledningen da den blir veldig varmt, samr diverse andre grunner til at det nok ikke blir det.

Er det flere som har måttet velge farge med bakgrunn i sjenerende veistøv?
Har du et 80-tallshus du har freshet opp i en ny farge og vil dele? Har du innspill på farger som kan egne seg?

Har fått råd av Jotun. Var ikke helt innertier, men har det med meg i prosessen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.