Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvor vanlig er det med slike meninger?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-07, 13:45   #35
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanlig er det med slike meninger?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes ikke noe særlig om Hegnars uttalelser heller, men det er en nyanseforskjell i det han sier og det Fiskerstrand sier.
Hegnar snakker om "mange" innvandrere. Hun generaliserer mye mer og snakker om at "de" snylter, noe som refererer til disse "negrene". Hun liker heller ikke pakistanere. Det blir noe helt annet enn det Hegnar sier.

Det må være lov å si at noen/få/mange innvandrere snylter, så lenge man kan belegge påstanden. Det blir som å si at mange finnmarkinger snylter. Eller at mange alenemødre snylter. Kan man belegge dette ser jeg ikke problemet, selv om jeg mener at man bør være forsiktig med ordet mange fordi det kan oppfattes veldig forskjellig.

Ja, det er en nyanseforskjell. Men heller ikke mer.

Problemet er at nyansen like godt kan skyldes måten uttalelsen kom fram på, som hennes personlige meninger. Hun ville garantert aldri skrevet en lederartikkel eller sendt ut en pressemelding med slike formuleringer. Og da ville hun også vært stueren.

Jeg prøve bare å si at du ikke kan bedømme rasister ut i fra bruken av ordet "neger", generaliseringen som "de snylter" eller "mange liker ikke".

De største rasistene er de som er flinkest til å skjule hva de egentlig mener.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:01.