Sv: Faen så provoserende
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Hehe, her følges enhver tv-seanse av en obligatorisk tale fra min mor om hvor lite hun ser på tv, hvor mye søppel det er å se på, etc. Jeg sitter til det går over. Man har liksom hørt det 789 ganger før, tross alt. Jeg tror ikke hun hører det selv en gang. Det er en slags refleks. Rare mamma. 
Samme her!
"Ser du på det der?" , "Er det rart at ungene blir voldelige? Det er jo bare skyting og slåssing", "Pappa og jeg ser aldri på tv vi" (Til tross for at det er foran tv'n man stort sett finner dem etter kl 19...)
og om morgenen kommenterer hun alle programmene hun har sett og når jeg da sier "ja, men mamma du sier hele tiden at du aldri ser på tv jo", så får jeg et litt sånn fresende svar tilbake at : "Nei, jeg gjør faktisk ikke det. Pappa og jeg ser bare nyhetene vi! " Omtrent som om det skulle være en dødssynd å se på TV og enda verre innrømme at man ser litt av hvert.