Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 10:10   #1
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Jeg sitter og lurer på om det er jeg som overreagerer eller ikke.

Saken er at vi er bedt bort på middag førstkommende lørdag.
Det er første gangen vi skal til disse på middag da det er et foreldrepar i klassen til ett av barna. Veldig hyggelige folk som jeg gjerne blir enda bedre kjent med! Vi blir totalt 4 par og siden det betø så mye for meg, skaffet jeg barnevakt med en gang vi fikk invitasjonen i midten av august.
Svigers sa de gjerne passet barna
Svigers bor 150 meter fra oss, jobber ikke og er litt over 60 begge to. De ber stadig om å passe dem, finner på ting med dem av eget initiativ og er på alle måter helt supre!

Så har de en gård et annet sted i landet der de var for et par uker siden. Da fikk svigerfar beskjed om å komme raskt tilbake til Oslo grunnet dårlige svar på noen prøver han tok på sykehuset tidligere. De kjørte rett ned og fikk ikke avsluttet jobben sin på gården.

Så vi fikk beskjed for 1 1/2 uke siden at de ikke kunne være barnevakt likevel siden de måtte opp igjen for å avslutte jobben på gården. Greit nok. Jeg har full forståelse for situasjonen! Man må prioritere, og jeg har ingen problemer med å se at det sikkert var svært viktig at de kom seg opp igjen for å bli ferdige.

Så ordner jeg det slik at barna kan sove hos de vi skal på middag til. Eldstemann på 8 har ikke lyst selvfølgelig, han vil heller til noen av sine venner, så jeg må ordne noe der. Midtimellom synes det er supert med overnatting hos venninnen.
Minstesnuppa planlegger jeg å legge i reiseseng der (forhåpentligvis sovner hun) og ta henne med når vi tusler hjemover midt på natten.
Mye styr i forhold til å ha dem overnattende hos svigers som var planen.
Jeg kommer til å gå på tå hev hele kvelden i tilfelle minstesnuppa våkner og det blir mye styr.

Men ettersom det er viktig svigers kommer seg opp igjen, så er det greit.

Så får jeg beskjed av gemalen i går kveld at foreldrene ikke skal til gården likevel! Så flott sier jeg, da har vi jo barnevekt likevel!
Men neida, de skal på middag til et vennepar av seg de.........

De har altså droppet turen til gården av en eller en annen grunn og velger da å heller dra på besøk hos et vennepar istedenfor å holde avtalen vår om barnevakt! Jeg må bare innrømme at jeg ble helt sjokkert!
Jeg mener, har man en avtale, så har man en avtale

Det merkelige er at de aldri har funnet på noe som dette før. Jeg er overrasket og vet ikke helt hva jeg skal tro?

Jeg er vant til med min mor at hun skriver avtaler opp i boken sin og hun ville ALDRI funnet på å takke ja til noe annet hvis hun har sagt ja til å være barnevakt.

Hva er vitsen med å be om barnevakt over en måned i forveien når de kan finne på å avlyse den for noe morsommere et par dager før?
Og bare for ordens skyld, vi spør skjelden om barnevakt! Barna har overnattet hos dem 3-4 ganger på 8 år. De er av og til hos oss for å passe dem hvis vi skal på foreldremøter og sånt, men ellers ikke.

Nå blir lissom ikke lørdagen som planlagt. Jeg tenkte vi kunne slappe av hjemme litt uten barn en times tid før vi dro, fikset oss skikkelig og tuslet bortover i åtte tiden.
Nå må vi dra med 2 eller 3 barn dit før syv en gang for å få minstesnuppen til å sovne. Vi må dra med reiseseng og alt annet og bare hååååpe hun sovner. Og siden vi skal ta henne med hjem når vi drar igjen, er det greit å ikke være veldig pussa lissom. Hadde vi visst vi ikke fikk barnevakt den lørdagen allerede i august, hadde vi funnet en annen lørdag.

Hva mener dere?

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:07.