Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-09-07, 12:18   #11
Knerten
lykkelig

Knerten sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Blogginnlegg: 43
Knerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelenKnerten er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det jeg som er helt på jordet? (langt)

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg tror i grunnen jeg hadde blitt litt skuffet jeg også. Da det viste seg at prøvene ikke var noe problem og de allikevel ikke skulle reise vekk, synes jeg det ville vært naturlig at de spurte dere om dere hadde fått tak på annen barnevakt. Dere vasser jo tydeligvis ikke i dem, siden dere ikke har funnet noen andre og det vet vel svigers om, gjør de ikke?

De som ikke har barn kan jo avtale middagsbesøk hver eneste lørdag. Selvfølgelig kan man ikke forvente barnevakt som en eller annen påpekte, men man kan forvente at familiemedlemmer prøver å stille opp for hverandre når det er mulig og det synes jeg neimen ikke svigers har gjort her.

Det er vel kanskje det jeg mener jeg også. Siden vi i utgangspunktet hadde en avtale, hadde det vært naturlig at de hvertfall spurte oss før de inngikk en annen avtale. Det er snakk om respekt og smidighet.

Vi bruker dem og min mor som barnevakt. Det er skjelden vi trenger barnevakt, så vi har ikke behøvd å knytte oss til flere.
Moren min er den jeg alltid spør om barnvakt lang tid i forveien, siden jeg vet jeg unngår situasjoner som dette.
Men akkurat denne helgen er hun på hytta og skal feire 80-års dagen til en gammel slektning der oppe.

Vi skal ha barnevakt i slutten av november også. Da har jeg spurt moren min, hun har skrevet det opp i boken sin jeg jeg vet med sikkerhet at avtalen ikke blir avlyst. Men mindre det skjer noe ekstraordinært.

Svigers har ikke barn, ikke hund, ikke jobb, bare masse tid til hagearbeid og golf De reiser til utlandet masse og lever et fritt og godt liv.
Og den middagen de nå har avtalt på lørdag, kunne de godt tatt en annen gang.
Men som mange påpeker her, vi hadde strengt tatt ingen avtale siden de avlyste den.
Og de må jo få leve sitt liv de også. Absolutt.

Knerten er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.