Mer om kjøkken
Altså. Vi skal bygge hus til neste år. Etter en del om og men kan det se ut til at det er dette huset vi ender opp med. Huset er i den stilen jeg alltid har drømt om (for det måtte enten se ut som dette, eller helt moderne - og moderne får vi ikke tillatelse til å bygge på tomten vår), men kjøkkenet blir jeg ikke helt fortrolig med. Døren fra gangen og inn på kjøkkenet er praktisk, men den tar bort mye verdifull veggplass. På denne veggen kunne jeg nemlig tenkt meg å ha en rekke høyskap. Mannen mener at den døra er det bare å kutte ut, men jeg synes det virker mer enn upraktisk å måtte legge veien om stua når en kommer hjem med fjørten handleposer. Et alternativ er selvsagt å få satt inn en skikkelig dør der det er satt av en verandadør, og så bruke det som inngang når en kommer fra butikken.
Jeg vurderer også muligheten for å kutte det vinduet som er på ingangssiden og heller flytte det til sideveggen.
Videre blir vi ikke helt enige med oss selv i om vi skal lukke igjen mellom stue og spisestue (med doble dører), eller la det være åpent slik det er tegnet inn på planløsningen.
Vi har veldig frie tøyler i forhold til planløsningen, men ønsker egentlig ikke å gjøre så store endringer, da det er snakk om økonomi oppi det hele.
Tips, anyone?
(Jeg skal legge ut ordentlige plantegninger så fort jeg får tilgang til en scanner, men dere ser sikert fint på nettsiden også dere).
|