Sv: Det er ikke billig å shoppe til unge i bhg.
Tror ikke det ble så dyrt i år. Vi kjøper klær og vintersko som skal holde til 1, 2 og kanskje 3 barn. Dvs. storesøster får som regel noe nytt, og lillebror arver, og hvis alt går bra vil nr.3 overta når den tid kommer. Vi har vært veldig fornøyd med Troll, selv etter mye bruk og en del vask. Dress 1 i str. 86 er nå brukt av begge 2, og er nå vasket og kan brukes av nr.3. Det synes jeg er veldig bra. Jeg kan bruke litt mer på dress da, når man er fornøyd med både passform og holdbarhet. Sko har vi bestilt fra USA, og da kom de på under 200 kr. Synes Kamik- eller Sorellsko gjør jobben, og de holder også flere sesonger.
Når det gjelder ull så vet jeg jo at det har egenskaper som er veldig bra, men når det er sagt så kan jo bumull funke også. Selv brukte jeg vel aldri ull som barn. Jeg syntes alt klødde. Det skal noe til at de blir kalde i de gode og varme dressene, og har heller ikke opplevd kjempe svette barn. Det har jo litt med kombinasjon av klær å gjøre. Så å ruinere seg på haugevis av ulltøy det gjør jeg ikke, men har noen plagg som brukes enkelte dager, og ønsker ellers diverse til jul. Skikkelig vinter blir det som regel ikke her før etter nyttår.
Generelt er jo jul en fin måte å kunne ønske barna nyttige ting, eller evt. bytte i nyttige ting.
På vårparten kommer jo også mye på salg. Skogstadprodukter i sportsforetninger var på på salg i vår, og da kjøpte mormor bukse og jakke til barna. Så har man mulighet til å kjøpe på andre tidspunkt enn på høsten, så kan man jo spare en del.
Så bra nok er en grei holdning å ha. De skal ikke fryse, og de skal ha tørt skifte. Så får heller lillebror gå i bringebærrosa skoletter, og storesøster ha marineblå dress.
|