Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Vær tynn!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-07, 20:51   #10
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær tynn!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tjukk nei, men en BMI på under 19?? Jeg ser faktisk ut som et levende skjelett om jeg går under 22 i BMI, jeg bør ligge på rundt 24-25, da ser jeg friskest og sunnest ut og føler meg best. Tviler på at det er sunnere å være et levende skjelett enn å være frisk og slank. Jeg kjenner jeg blir jævlig provosert av dette BMI-snakket, for mener de virkelig at ALLE mennesker har samme muskelmasse og beinbygning? Som sagt så ser jeg virkelig SYK ut om jeg kommer under 22 i BMI. Anorektisk.

Selvfølgelig mener de ikke noe så populistisk.
Dersom man leser rapporten så ser man at det er en svært grundig gjennomgang av hva som er gjort av studier på type mat, type og mengde av fysisk aktivitet og grad av overvekt samt andre faktorer som forebyggende mot kreft.

Det er også med en lang diskusjon på hva som er normal BMI og de diskuterer forskjeller mellom populasjoner i verden og forskjellige typer kroppsbygning og grad av muskel versus fett.

Anbefalingen fra panelet er at:
medianen i en befolkning skal ligge på omtrent 21-23

Det vil altså si at den vanligste BMI-en skal helst ligge rundt disse verdiene, med en normal variasjon sånn at man har folk på begge sider av disse verdiene.

Det er noe helt annet enn å ta det ned på individnivå. Dersom man mener at man hadde sett syk ut om de kom ned på 19 har man antagelig rett i det og kan da heller prøve å ha noe høyere BMI som realistisk mål.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:05.