Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fundamentalister er fryktelig skremmende

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-07, 14:42   #1
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fundamentalister er fryktelig skremmende

Jeg hørte på radioen i dag om en rettssak fra USA der kristne fundamentalister hadde møtt opp i en begravelse til en homofil soldat med plakater der det sto: "Gud elsker døde soldater". De var blitt dømt til å betale en stor erstatning til de pårørende.

Det er mulig jeg er litt ekstra skjør om dagen på grunn av et ungt menneske i egen familie som døde nylig, men jeg begynte rett og slett å gråte. Hvordan kan noen møte opp i en begravelse der en familie skal begrave sin døde sønn og si at Gud ønsket at dette unge mennesket skulle dø, at det er Hans straff fordi den unge mannen var homofil? Hvordan er det mulig? Det er ille nok at de angriper homofile generelt, men å ta det ut på avdødes familie og nærmest feire i begravelsen. Hvordan kan de rettferdiggjøre det overfor seg selv og dem rundt seg? Jeg klarer ikke å begripe det.

Jeg blir så lite raus når jeg hører om sånt at jeg skulle ønske meg at det virkelig fantes et helvete, der de kunne brenne til evig tid.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:51.