Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

De eller dem?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-11-07, 14:17   #11
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: De eller dem?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det er dialekt. Det blir ikke mer korrekt skriftlig av den grunn.

Nei, men det forklarer bruken. For de fleste detter uttrykk tett opp mot tale bort når man blir mer trenet i skriving og lesing, mens hos andre kan det av ulike grunner henge lenge igjen. Jeg er opptatt av logikken jeg da. Jeg antar vi får en stor utfrodring her i huset, med barn som snakker en blanding av nordlending og østlending, som skal i gang med å skrive. Det blir nok mange dialektsord i starten - og slik må de jo også få skrive da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:29.