Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-11-07, 16:14   #11
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barnehageansatte og kurs i påkledning?

Opprinnelig lagt inn av KlaraKu, her.

Logikken er vel den at du nedurderer arbeidet de i barnehagen gjør nettopp fordi det du sier er at de er udugelige når det gjelder sunn fornuft og påkledning, og derfor trenger utdannelse på området.

Hvis noen sier til deg at du trenger utdannelse innen barneoppdragelse fordi du gir barnet ditt brus enda du vet at sukker er skadelig!
Er ikke det en nedvurdering av deg som mor?

Jobber du i barnehage også?

Hva har sukker med barneoppdragelse å gjøre? Mente du kosthold, kanskje? Når det gjelder kosthold må jeg jo også si at kunnskapsnivået blant "folk flest" er variabelt. Så nei, heller ikke der er "sunn fornuft" tilstrekkelig.

Jeg ville ikke følt meg nedvurdert som mor i scenariet du beskriver. Og jeg må jo fortsatt gjenta - jeg forventer mer av barnehageansatte enn av "folk flest". Hvis jeg IKKE skulle forvente mer av dem, så kunne jeg like godt latt en hvilken som helst dagmamma passe barna mine. Når jeg sender ungene i barnehage så forventer jeg kompetanse. Er det forresten ikke akkurat det førskolelærerne påberoper seg hele tiden? Er det ikke derfor de misliker å bli kalt "tanter" også? Fordi de har utdanning?

Og om jeg sier at jeg syns utdanningen er for tynn på noen områder så nedvurderer jeg jo ikke hele utdanningen av den grunn - eller barnehagene.

Det har jo vært gjort store endringer i hvertfall i lærerutdanningen de senere årene - bør alle lærere som er utdannet før siste reform føle seg nedvurderte, uglesette og inkompetente? Skal man oppfatte et hvert forslag om endringer som et spark i ræva til de som har gått igjennom utdanningen før?

For meg blir dette helt bak mål - og fullstendig uten logikk.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.