Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Fødte 18 dager over - barnet døde (Dagbladet.no)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-07, 12:46   #11
Mamma Rosa
strikker

Mamma Rosa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fødte 18 dager over - barnet døde. (www.dagbladet.no)

Min første fødsel kunne også gått galt. 19 dager over termin, han veide 4400, men h.o. på 40 cm ble et problem.
Han satt godt fast, det tok lang tid. De har jukset i fødselsjournalen og skrevet at jeg hadde pressrier i 50 min. noe som er langt fra sanneheten.
Da jordmor 1 gikk var kl. 22.30 og hun fortalte svigers at jeg hadde begynt å trykke så de burde regne med at jeg var ferdig innen en time.
Han er født 02.41.
De brukte evigheter og flere personer måtte til for å dra han ut med vakuum. 3 personer prøvde seg før vakthavende lege (en mann) klarte det.
Gutten var blå og så død ut. De løp ut med han, slik at de fikk tømt han for skittent fostervann.
Heldigvis gikk det bra.

Når svigermor spurte hvordan det stod til etterpå, svarte de bare; joda, barnet går det bra med.
Jeg var deformert og måtte sy i 2 timer. Jeg burde nok fått KS.

Uansett så skjønner jeg at man ikke kan gi KS på bakgrunn av at noen mener at det er for vondt å føde.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.