Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Skoledebatt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-06, 09:02   #1
Jessica
Pauset

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Skoledebatt

Jeg starter en ny tråd om skolen her. For ikke å avspore Matematikk i barnehagen-tråden

Bequita sa: Helt klart at det var mye som ikke fungerte bra med spesialskolene slik de var. Men det blir også feil når hensynet til en enkeltelev settes over hensynet til 60 andre (for å sette det på spissen). Det må da finnes en mellomting, og å avvikle spesialskolene i sin helhet tror jeg var gjort på feil grunnlag (les: kortsiktig økonomisk innsparing).

Helt enig med deg Bequita. Jeg så et program på tv der se hadde spesialskole like ved skolen elevene tilhørte. Da kunne elevene i spesialskolen delta på den vanlige skolen på en del ting, men samtidig hadde de mulighet til å være for seg selv. Elevene uttrykte at dette syns de var helt topp. De trivdes mye bedre med det enn når de gikk i vanlig klasse.

Jeg tror vi har blitt så redd for å stigmatisere etter spesialskolenes tid at vi dermed lager tapere ved at vi gjør som du nevner Bequita. Den mellomtingen tror jeg må være best. Mange av de som trenger spesialundervisning trenger en helt annen form for undervisning/veiledning enn andre barn.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:56.