Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

"Hva skal vi med stjerner nå?"

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-07, 13:08   #1
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

"Hva skal vi med stjerner nå?"

Boken som Espen Olafsen skrev sammen med en prest etter Tsunami katastrofen i Khao Lak andre juledag i 2004. Tenk, i dag er det 3 år siden.

Jeg leste den natt til 1 juledag, og aldri har jeg vel felt flere tårer. Vi hadde jo alle hørt om Tsunamien gjennom media, men jeg skal innrømme at jeg ikke egentlig forsto omfanget før jeg leste denne boken, og fikk ta del i hendelsene, sorgen og angsten til disse menneskene som opplevde bølgen på nært hold.
Hvor grusomt må det ikke være å oppleve at bølgen river ditt aller kjæreste ut av armene dine, og det nytter ikke, uansett hvor hardt du holder om barnet ditt. Bølgen tar det fra deg. Han er sterkere enn deg.
Tenk å miste et barn, en kjæreste, ektefelle, en hel familie på bare et øyeblikk, og på en slik angstfylt måte. Umulig å forestille seg.
Aldri har vel en bok gjort slikt inntrykk på meg. ikke var den skrevet på en spesielt god måte heller. Den var bare så ufattelig sterk..

Den anbefales!

Herregud som jeg har grint. Sov dårlig i natt også.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no