Sv: Lag barn, jenter! (Aftenposten)
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Det jeg savner er noen som spør de kvinnene som venter til 35 + hvorfor de har ventet. Nå spekuleres det jo bare. Alle har liksom hørt om disse karrierekvinnene som vil ha ALT før de får barn, men jeg ANER ikke hvor mange det er som er i den kategorien.
Akkurat! Er så enig så enig.
Det er greit nok at det er fysisk best å få barn tidlig i tyveårene, men det hadde kanskje vært på sin plass å undersøke hvor mange som reelt "venter"... Hvor mange som trenger denne "pekefingeren".
For meg gjorde den typen artikler ikke noe godt da jeg gikk å "ventet" som 25-27-30-33-35-åring.... Når sjansen endelig var der, var jeg overbevist om at jeg ikke kunne få barn lenger, at jeg i beste fall måtte ha hjelp til å bli gravid og om jeg ble det så var i allefall barnet ikke helt "normalt" på en eller annen måte. En venninne av meg var sågar inne på tanken om at hun ikke trengte å bruke prevensjon lenger i en alder av 38 - for sjansen for å bli gravid var vel da omtrent lik null.
Joda, venter man bare fordi man vil ha 12 av alt og økonomi på linje med grunnfjellet - da er helt enig i at slike oppfordringer er på sin plass. Men hvor mange gjelder det egentlig? Jeg kjenner ikke til noen...
|