Sv: Jesper Juul - hva synes dere?
Opprinnelig lagt inn av Line*, her.
Problemet jeg føler har oppstått med mange foreldre som leser JJ, slik jeg har sett det, er at mange av dem fremstår som om de har funnet den ultimate løsningen, for ethvert barn, og at den som ikke bruker hans bøker som bibel i sin barneoppdragelse er på grensen til evneveike.
Er enig med deg. Og jeg er rett og slett 100% sikker på at det ikke finnes noen bibel for hvordan barn kan oppdras og behandles. Det finnes rett og slett ikke EN oppskrift på hvordan man skal oppdra unger. Nå har jeg to som ikke er biologisk i slekt med hverandre, og det gjør dem kanskje ekstra forskjellige, men ikke pokker om samme metode fungerer for dem begge. JJ sine ideer kan kanskje gå på eldstemann, men kan bare glemmes på yngstemann.
Men for alt i verden, ungene våre er jo bare objekter som kjemper mot oss som overrøser dem med kjærlighet. Eller noe i den duren .
Seriøst. Jeg tviler ikke på at JJ har noen poeng. Men jeg tror ikke (han heller) har sett lyset og funnet nøkkelen for hvordan alle barn skal og kan oppdras.