Søskenvogn - jeg klarer ikke å bestemme meg!
Jeg trodde vi hadde bestemt oss, men nå har vi kanskje ikke det likevel. Og jeg skal uansett ikke kjøpe noe på Barnas Hus
Altså; ztjerna er 2 år og 8 måneder når lillesøster kommer. Han veier i overkant av 15 kg. Vi (jeg) bruker OTHen til og fra barnehage, på småturer etc. Han er aktiv, men elsker vogna si - særlig når han er sliten. Jeg liker vogna når han er trassig og ikke vil gå og bare tuller. OTHen får bag når lillesøster kommer, altså kan ikke ztjerna lenger bruke den. Vi har derfor vurdert frem og tilbake på søskenvogn.
Alternativene er
1) Phil&Teds
2) Ingen søskenvogn
Jeg synes Phil&Teds Sport ser ut som den perfekte vogna for oss. Til tross for at damen på Barnas Hus sa noe annet, ser jeg at søskensetet der tåler 25 kg når det står på toppen av vogna.
Vi/andre har imidlertid følgende innveninger;
1) Jeg mener det er slemt mot ztjerna å ta fra han vogna i det lillesøster kommer. Særlig når han bruker den så mye.
2) Andre mener at en snart 3-åring kan gå selv.
3) Det ser ut som det er vanskelig å få tak i vogna brukt, altså blir det en betydelig utgift (ca 6500).
4) Mannen lurer på om jeg trenger den vogna når jeg mest sannsynlig får lappen etterhvert.
5) Jeg mener jeg trenger vogna fordi jeg ikke vil kjøre alle steder vi skal. Det tar fks bare 10 minutter å gå til barnehagen (med barn i vogn that is). Jeg blir også mye alene med barna på ettermiddager og i helger
Jeg setter pris på synspunkter og innvendinger og erfaringer og alt annet dere kan komme med 
|