Sv: Har du blitt hersket med/trakassert på grunnlag av kjønn, i arbeidslivet?
Opprinnelig lagt inn av bina, her.
Det er så utrolig selvsentrert å tro at alt handler om akkurat deg.
Kommentaren var til den som kalte det "krangling". Hvis man oppfatter kritiske spørsmål som "krangling" er det fort gjort også å oppfatte en vennskapelig kommentar som flørt eller en spøk som trakassering.
Jeg kalte det krangling fordi jeg personlig oppfattet innlegget ditt som et skifte fra sak til person.
Du skrev:
Sitat:
Mim, jeg vet ærlig talt ikke hva jeg skal tro om deg. Det du beskriver er jo at du faktisk HAR gått i årevis og irritert deg og memorert kommentarer fra denne profeossoren, for eksempel. Du beskriver også at du stort sett alltid, over alt, i alle situasjoner blir utsatt for trakassering på grunnlag av kjønn. Møter med kolleger, intervjuer hvor du blir ignorert, forbigått i ansettelsesprosesser.
Jeg oppfatter jo at du har tatt deg nær av dette, ellers hadde du vel ikke gått rundt og gnagd på det ennå?
Dette er ikke et innlegg som omhandler at generelt sett så kan utsagn misforståes, noe som godt kan være en saklig innfallsvinkel.
Jeg synes det er vanskelig å oppfatte dette som noe annet enn at du skal ta Mim i en eller annen selvmotsigelse, og du insinuerer at hun har gått og "gnagd" på det, som er en ganske nedlatende måte å ordlegge seg på.
I min bok er såpass personlige meldinger ikke diskusjon men krangling.
Derfor valgte jeg ordet krangling i stedet for diskusjon.