Kan noen hjelpe meg?
Jeg har slitt med kvalme og oppkast hele svangerskapet, pluss massiv halsbrann de siste 5-6 ukene. Er nå 31 uker.
Det hele har toppet seg de siste dagene med skikkelig feber, hoste og oppkast av absolutt alt jeg har prøvd å svelge.
Jeg har selvsagt blitt mer kreativ i matveien, og prøver å passe på å spise mat som er enklest mulig å kaste opp.
Men nå begynner jeg å bli lettere bekymret for meg selv her, for jeg får jo ikke i meg nok næring, ei heller nok væske.
Skal selvsagt (IGJEN) ta dette opp med lege osv, men de har liksom ikke noe svar til meg.
Så da spørr jeg dere damer, har dere noen gode tips til hva jeg kan spise? Kreativiteten min er helt på bånn, samt at jeg ikke orker mye om gangen.
Så kriteriene må være at det er masse næring i det, samt at det er lettvint/går fort å lage.
Tips til drikke kan dere og gjerne komme med.
Har og en blodprosent på 8,2 og har fått beskjed om å få i meg jern, kaster opp jerntablettene så jeg må få det i meg på annet vis ser det ut til.
Kan skrive opp litt av det som er veldig problematisk for kroppen min å takle..
- Vann
- Appelsinjuice
- Brus
- Grovt brød *sutre*
- Knekkebrød
- Tomater
- Bananer
- Syltetøy
- Rødbeter/sylteagurk
- Yoghurt
- Biola
- det meste av rå grønnsaker
- salat
- ost
- poteter
- chips/snop/frityrstekt mat
- nøtter
Jeg har tydd litt til grøt og ris med bærnes bare for å få i meg noe, men nå ser det ut til at ris og er en uting for magen min.
Kan noen hjelpe meg? *ber på mine knær*