Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Interrail alene med en treåring - går det an?
Jeg holder på å lete frem nummeret til barnevernet 10 8,13%
Jeg vil bli med 19 15,45%
Det kan sikkert gå bra hvis dere planlegger litt 96 78,05%
Det er bare å reise i vei uten videre planlegging 3 2,44%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 123. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-02-08, 23:29   #1
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Telt og interrail alene med treåring - er det galskap?

Jeg lurer på om noen har forsøkt en interrailtur med småbarn? Leser i en annen tråd at dette trekkes frem som eksempel på en stressende ferie.

Poden og jeg har skikkelig lyst til å reise på tur i sommer. Vi leser barneatlas og drømmer om å ta billigfly til Paris og loffe oss opp til Danmark med 5 eller 10 dagers flexibillett (1.klasse)(*). Jeg er ikke helt sikre på om det i så fall er teltturbasert med noen stopp på hotell innimellom, eller om vi skal satse på å planlegge mer strengt og feks legge reiserute etter gode B&B.

Vi trives veldig godt i hverandres selskap, og er veldig gode til å være dagdrivere som bruker 2 timer på å gå 300 meter, fordi vi må snakke med en sau, hive stein i en dam, se hva den mauren skal etc. Derfor ser jeg ikke for meg en stressende tur med severdigheter, men en kosetur med vekt på nære opplevelser. Jeg vil heller at han skal huske hvor god osten smakte på en fortauskafe enn hvor høyt Eiffeltårnet var, men ideelt litt av begge deler.

Jeg har aldri vært på interrail selv, og lurer derfor på om jeg romantiserer dette. Er det helt utenkelig å ta ut på en slik tur?

* For sikkerhets skyld; dette betyr at man får muligheten til å reise totalt 5 dager i løpet av 10 dager, eller totalt 10 dager i løpet av 22 dager, man ikke bruke alle reisedagene, man ikke reise langt av gangen og det er fullt mulig å bruke opp en reisedag på å ta en natt i sovekupe. Det er bare en rimelig måte å ha valgfrihet ift å kjøpe faste billetter til de destinasjonene det gjelder.

Sist redigert av Balanse : 22-02-08 kl 14:56. Årsak: La inn forklaringen i (*)
Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat

Emneord
galskap, kosetur, reise med barn

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.