Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kvinner vil at mannen skal tjene mest (NRK)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-02-08, 14:15   #11
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinner vil at mannen skal tjene mest (Nrk)

Jeg ville syntes det var urettferdig om mannen mente jeg skulle forsørge ham og jobbe ræva av meg, mens han sendte ungen i bhg og gikk på kafé med kompiser, for så å forlange at jeg skulle klippe gresset, vaske bilen og legge ungen når jeg kom hjem. Faktisk. Det er tydeligvis ikke alle som skjønner dette. Og det er flere enn Holmekoll-damene. det er faktisk 7 av 10.

Det er helt klart urettferdig når mannen må jobbe 150 % for at mor kan jobbe 80%, når hun burde ha tatt ansvar for økonomien på lik linje med mannen, delt på ansvaret for hjem og barn på lik linje og tatt bedre vare på seg selv i fht å passe på pensjonrettighetene sine eller stå bedre rustet ved samlivsbrudd. Det virker som mange damer er på en sånn "det som skjer, det skjer"-greie, sier og håper det beste, for så å stå på bar bakke når de blir skilt, enke eller gamle. Veldig kortsiktig tankegang, som må henge sammen med at jenter sosialiseres inn i en arkaisk og passiv kvinnerolle, der man skal bli tatt vare på. Og det skader jo hele likelønnskampen, for ettersom alle disse damene vil forsørges, så vil de ikke kreve en anstendig lønn og det går utover andre damer, damer som faktisk ønsker å forsørge seg selv og bidra økonomisk hjemme på likefot, samtidig som de har valgt omsorgsyrker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.