Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Poll: PM-etikette (burde vært flervalgs)

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Se resultatene: Hva er ditt syn på bruk av Pm?
Jeg vil kun motta Pm fra de jeg kjenner og i forbindelse med kjøp/salg 5 5,26%
Jeg tar gjerne imot Pm fra hvem det måtte være 74 77,89%
Jeg synes det er greit med en tilbakemelding/spm i etterkant av en rød prikk 2 2,11%
Jeg vil ikke motta Pm etter å ha gitt noen en rød prikk 9 9,47%
Om tilbakemeldinger gis per prikk, i tråden eller per Pm spiller ingen rolle 5 5,26%
Jeg synes man kun skal sende en Pm til de man kjenner 0 0%
Deltakere: 95. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-08, 10:24   #1
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Poll: PM-etikette (burde vært flervalgs)

Line*s tråd om bruk av Pm var veldig interessant, og jeg føler nå behovet for en poll presse seg på!

Før dere svarer, er det på sin plass å utdype dette med respons på røde prikker.
Legger merke til at å sende en Pm i etterkant av en rød prikk av flere blir omtalt som "sutring". Det kan det forsåvidt helt sikkert være også. Samtidig tør jeg påstå at om noen kastet et objektvt øye på mine to Pm-er i etterkant av rød prikk, så ville de helst sett et spørsmål og et ønske om å forstå, snarere enn sutring.
Sutring=klaging=uenighet=avvisning av prikken
Spørsmål=ønske om oppklaring=akseptering av prikken

For å illustrere: Jeg har vært i et langt møte, og en av møtedeltakerne kommer bort til meg etterpå og sier "Nå gikk du altfor langt!".
Mange temaer var brakt på bane, mye var blitt sagt - og med mindre en helt spesiell hendelse skillte seg ut, ville det falle meg helt naturlig å spørre "Hvilken uttalelse er det du tenker på?".
Det ville vært usannsynlig at den andre ville sagt: "Nei nå må du slutte å sutre!" og så snudd seg for å gå. Sansynligvis ville jeg fått beskjed om hvilken uttalelse som var støtende, for så ha muligheten til å ta akkurat det til etterretning.

Som regel skjønner jeg hva den røde prikken betyr - men ikke alltid.
Og når jeg først får en rød prikk, så vil jeg gjerne ta den til etterretning - men da må jeg forstå først.
Jeg synes jo selv også at det er fint når mine tilbakemeldinger blir tatt til etterretning, snarere enn blankt avvist.

Mer som trenger oppklaring, tro? Ja, når jeg skriver "kjenner godt", så mener jeg ikke nødvendigvis kjenner IRL - det kan også gjelde de man føler man har blitt ekstra godt kjent med her inne uten at man har møtt dem på "ordentlig".

Må være grundig dette, skjønner dere - for jeg har tenkt å bruke denne pollen som grunnlag for videre bruk av Pm.

Hilsen Zoë - som påberoper seg en normal grad av høflighet - men som åpenbart ikke hadde noen anelse om at det fantes en egen etikette for Pm-bruk!

Emneord
pm, røde prikker

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:57.