Kan du jobbe i rot?
Det kan jeg, men min mor kan ikke fatte og begripe hvordan jeg får det til. Hun vemmes hvis ikke kjøkkendisken er strøken når hun setter igang med noe matlaging. jeg kan skubbe litt rot vekk og sveipe over med en fille, og så er jeg i gang.
På jobb deler vi kontor to og to. På kollegaen min sin pult står en pc, en penneholder og gjerne en bok eller en perm i et hjørne. På min ligger det hauger med papir, en pc, et ukjent antall bøker, blyanter, penner, en halvfull Pepsi Max-flaske og et eple. Av og til ligger der et par briller og en mobil og en plate sjokolade. Og jeg rydder ikke vekk dette for å jobbe, nei, snarere tvert i mot, hvis jeg får det for meg at jeg skal rydde, blir jeg plutselig effektiv i arbeidet mitt, og gyver løs på en eller annen utsatt oppgave.
Hvordan er det med deg? Må du har ryddige overflater for å arbeide, eller kan du konsentrere deg i kaos?