Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Trådløst nett - connections

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-08, 21:48   #1
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Trådløst nett - connections

Dette blir nok et noe knotete spørsmål, i og med at jeg ikke aner hva som skjer. Men jeg prøver.

1. Vi har trådløst nett (fra nextgentel) som fungerer fint. Oppkobling via telefonlinja (ADSL)
2. Nå skal vi skifte til Canal digital. Oppkobling via kabelTVkabel ()
3. Når vi kobler PC'n direkte i modemet som er koblet til kabelTVkabel'n (altså ikke trådløst), er alt fint og flott.
4. Dersom vi kobler modemet til den trådløse routeren, og slår på den, klarer ikke Explorer å finne noen verdens ting. Det påstås at vi er connected, til og med har vi excellent connection. Men altså ingen mulighet til å finne feks FP.

Og så kommer det virkelig mystiske. Jeg kobler den trådløse routeren til telefonlinja (de gamle greiene), og alt fungerer. Jeg røsker ut routeren, og kobler den til kabelTVkabelen (nye greier). Alt fungerer. Jeg surfer hvor jeg vil. Og så - jeg restarter maskinen. Ikke en dritt virker.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.